Testvérpár a dobogón – magyar/kerületi repülőmodellező siker!
A felnőtt mezőnyben is csak 4-en érték el ezt a pontszámot, így Szonja a felnőttekkel döntőzött (pontegyenlőség miatt ún. széthúzás volt), így a teljes mezőnyben összesített 5. helyen zárt (angol, ukrán, német és cseh felnőtt versenyzők előzték meg)!
Testvére, Németh Nimród, a Kempelen Farkas Gimnázium tanulója – aki korábban szintén nyert már Világkupa-fordulót – ezen a versenyen a 3. helyen végzett, így testvérpáros állhatott a dobogón.
A modellezés a családjukban már családi hagyomány, 3 generáció, a nagypapa és édesapjuk is részt vett a versenyen magyar színekben. Mindannyian a Savaria Modellező Klub tagjai.
De miről is szól ez a több mint 100 éves hagyományra visszatekintő sport?
A repülőgép megépítése, beállítása csak a kezdet, maga a reptetés rengeteg gyakorlást igényel.
A modellnek előre megadott technikai paramétereknek kell megfelelnie, ilyenek a minimális súly és a maximális felület.
A versenyzőknek 5 startot kell végrehajtaniuk, minden startnál a repült időt mérik az időmérők. Minden másodperc 1 pontot jelent, egy starton belül ebben a kategóriában két percet kell repülnie a maximális 120 pont eléréséhez.
A földön történő állásszög- és egyéb beállítások után a versenyzők a repülőgépet egy 50 méteres felhúzózsinórral emelik a magasba, igyekezve a felszálló légáramlatot, a termiket megkeresni. Miután leoldottak, azaz a zsinór elhagyta a repülőt, a modell vitorlázik, és az időmérés elindul. A repült időt a földet érésig vagy a maximális idő eléréséig mérik. A repülőben egy időzítő szerkezet biztosítja, hogy a kétperces repülési idő meghaladása után a gép leszálljon.
Ez után a versenyző megkeresi a gépét és felkészíti a következő startra. Nem ritka, hogy egy-egy verseny alatt összesítve 20 kilométert is megtesz a modell – és persze a versenyző.
A képen balról jobbra szerepelnek a helyezettek: Dino Najdoski (Észak - Macedónia) – 2. hely, Németh Szonja – 1. hely, Németh Nimród – 3. hely.